Zábava
Ľudia už od dávnych čias rozmýšľali ako vyplniť ich voľný čas, ako sa zabaviť počas dlhých večerov, keď nemajú čo robiť. Informatika vo forme videohier nám otvorila celý nový svet možností ako sa zabaviť na celé hodiny a pri tom sa občas aj niečomu priučiť. Všetko sa začalo už v minulom storočí prvými primitívnymi hrami na malej obrazovke veľkej tučnej krabice. Postupne si vybudovali svoju popularitu aj pomocou arkádových automatov a hier ako Pac-Man, Donkey Kong, Space Invaders a mnoho ďalších. Obrovský nárast záujmu o videohry pomohol rapídne pokročiť vo vývoji nových hracích médií ako sú herné konzoly, napríklad PlayStation alebo Xbox. Zároveň vzniklo a stále vzniká veľké množstvo takzvaných enginov, čo sú vlastne programy, v ktorých sú tvorené videohry. Napredovala aj grafika vývojom nových grafických kariet a komplexnosť hrateľnosti a správania umelej inteligencie pre vytvorenie čo najlepšieho zážitku z hrania.
Hry môžeme rozdeliť na:
- arkády – boli prvé, spopularizovali videohry
- didaktické – slúžia ako spôsob vzdelávania zábavnou formou
- logické a strategické - podporujú logické a taktické myslenie
- RPG, adventúry – poskytujú dlhú hernú dobu s prepracovaným dejom
- akčné – zlepšujú postreh a reakciu hráčov pomocou náhlych podnetov
- simulátory – simulujú skutočný život a činnosti ľudí, zvierat,... (často nepresne)
- závodné, športové – podporujú súťaživosť pomocou simulácie